Hotel v Dubrovníku používa Tripadvisor na zvyšovanie viditeľnosti a rezervácií

Ako Berkeley Hotel & Spa využíva službu Sponzorované umiestnenia, aby vynikol na vysoko konkurenčnom trhu.

Berkeley Hotel & Spa je 24-izbový hotel v rodinnom vlastníctve, ktorý sa nachádza v Dubrovníku, Chorvátsko. Generálna riaditeľka Katarina Elezová sa zamerala na rozvíjanie online prítomnosti tohto hotela a na podnecovanie hostí, aby vykonávali rezervácie priamo na webovej stránke zariadenia. Čítajte ďalej a dozviete sa, ako pripravila úspešnú online marketingovú stratégiu:

Zameranie na Tripadvisor

Pri prvom otvorení hotela Berkeley sa pani Elezová rýchlo rozhodla, že svoje úsilie musí sústrediť na online marketing, hlavne na Tripadvisor. „Boli sme jedným z prvých hotelov v Dubrovníku na Tripadvisore, už od nášho otvorenia v roku 2007,“ hovorí. „Tripadvisor sme vždy využívali vo veľkej miere. Ide o jednu z najlepších vecí, ktorá sa kedy mohla nášmu zariadeniu prihodiť.“

Z oddanosti online marketingu prostredníctvom Tripadvisora ťaží hotel Berkeley aj v súčasnosti. Pani Elezová hovorí: „Dokázali sme zvýšiť našu viditeľnosť u cestovateľov, ktorí prehľadávajú našu destináciu, pretože od samého začiatku bola naša prítomnosť na Tripadvisore výrazná a konzistentná. Vždy sme patrili medzi 15 najlepších zariadení v Dubrovníku.“

Maximalizácia viditeľnosti pre cestovateľov

Keďže ide o malý 3-hviezdičkový hotel v meste, ktorému dominujú 5-hviezdičkové hotely s väčšími marketingovými rozpočtami, musí pani Elezová rozumne využívať marketingové investície s cieľom maximalizovať viditeľnosť.

„Naši hostia k nám prichádzajú z obrovských trhov, ako sú Spojené kráľovstvo, USA a Austrália,“ hovorí pani Elezová. „Zistili sme, že pri našom rozpočte je naozaj zložité používať na oslovenie a ovplyvnenie týchto cestovateľov nástroje ako AdWords.“

Pani Elezová nedávno investovala do vylepšenia webovej stránky, ktorá je úzko integrovaná so správcom kanálov. Vďaka tomu môže sledovať všetky zdroje rezervácií – a vyhodnotiť, čo ich privádza. Po experimentovaní s rôznymi marketingovými nástrojmi dosiahla pani Elezová úspech využitím už v tej dobe silnej prítomnosti hotela Berkeley na Tripadvisore.

Biznis Plus

V januári pani Elezová zvýšila úroveň predplatného služby Biznis Plus pre hotel Berkeley na prednostný prístup, pretože hľadala spôsob, ako zvýšiť počet generovaných rezervácií na svojej webovej stránke.

„Práve sme dokončili renováciu, a funkcie prednostného prístupu – Storyboard a Obľúbené fotografie – použijeme na prezentáciu týchto zlepšení cestovateľom,“ hovorí pani Elezová.

Na zmeranie vplyvu služby Biznis Plus na rezervácie používa aj funkciu špeciálnych ponúk.

„Na Tripadvisore zverejníme exkluzívnu ponuku a potom dôkladne sledujeme, akým spôsobom sa k nám vráti. Zistili sme, že ľudia, ktorí rezervovali priamo prostredníctvom našej webovej stránky, to spomenú, čo sa objaví aj v rezerváciách od cestovných kancelárií online. Vieme tak, že cestovatelia sa v určitom štádiu dostali na našu stránku na Tripadvisore.“

Sponzorované umiestnenia

Po zavedení služby Biznis Plus začal hotel Berkeley Hotel používať službu Sponzorované umiestnenia Tripadvisora. Pani Elezová hovorí: „Vieme, že hostia na Tripadvisore sú odvážnejší a majú väčšiu tendenciu rezervovať priamo. Naším cieľom je preto používať službu Sponzorované umiestnenia na získanie väčšieho počtu hostí, ktorí uskutočnia priame rezervácie na našej webovej stránke, a na zvýšenie obsadenosti a priemerných denných sadzieb počas hlavnej sezóny.“

Vzhľadom na to, že Dubrovník je jedným z najsezónnejších trhov na svete, si tiež myslí, že služba Sponzorované umiestnenia by dokázala zvýšiť návštevnosť pred hlavnou sezónou. Kvôli obmedzenému dopytu počas slabej sezóny si hotel Berkeley nemôže vykompenzovať zmeškané príležitosti.

„Čím sa hostia dostanú bližšie k rezervácii, tým citlivejší sú na ceny. Zvýšenie našej viditeľnosti vytvára príležitosti na ovplyvňovanie hostí, aby si vybrali práve naše 3-hviezdičkové zariadenie, keďže naše ceny sú nižšie než ceny z 5-hviezdičkových zariadení, ktoré v Dubrovníku dominujú.“

A výsledky?

„Určite je cenovo výhodné platiť za kliknutia v rámci služby Sponzorované umiestnenia a nechať hostí rezervovať priamo u nás,“ hovorí pani Elezová. „Sme radi, že sa naša reklama zobrazuje v hornej časti zoznamu. Opakovanie je dôležité, najmä vzhľadom na vzorce správania pri nakupovaní na našom trhu. Aj keď práve teraz nekliknú, viac ľudí si nás zapamätá ako možnosť voľby. Keď potom kliknú, s väčšou pravdepodobnosťou uskutočnia rezerváciu.“

Pani Elezová plánuje ďalej využívať službu Sponzorované umiestnenia ako kľúčovú súčasť svojej online marketingovej stratégie. „Na naše investície pozeráme z dlhodobého hľadiska. V priebehu nasledujúcich šiestich mesiacov budeme aj naďalej sledovať počet kliknutí, návštevnosť webovej stránky a potvrdený počet priamych rezervácií zo služby Sponzorované umiestnenia. Počet našich rezervácií pre túto sezónu bol doposiaľ veľmi veľký,“ hovorí pani Elezová.

Ovplyvnite viac hostí, aby si vás zvolili na Tripadvisore

Ovplyvnite viac hostí, aby si vás zvolili na Tripadvisore

Naposledy aktualizované: 12. marca 2018