Ako tento hotel v Sorrente zvýšil v priebehu 40 dní priame rezervácie o 20 %

Majiteľ, generálny riaditeľ a marketingový stratég hotela Grand Hotel Aminta, Gianfranco Acampora, sa podelil o najlepšie tipy týkajúce sa propagácie svojho boutique hotela v Sorrente

Nedávno sme sa rozprávali s popredným hotelierom a marketingovým expertom Gianfrancom Acamporom, majiteľom a generálnym riaditeľom hotela Grand Hotel Aminta v Sorrente, Taliansko, ktorý sa podelil o tieto dôležité informácie týkajúce sa overených postupov digitálneho marketingu pre hotely:

Môžete nám porozprávať o hoteli Grand Hotel Aminta a vašej úlohe v tomto zariadení?

Grand Hotel Aminta je jedným z najväčších hotelov v Sorrente. Nachádza sa na kopci s výhľadom na Neapolský záliv a so širokým výhľadom na mesto. V dnešnej dobe sa o riadenie prevádzky hotela delím so svojím bratom. Ja sa zameriavam na aspekty predaja, marketingu a registrácie hostí.

Môžete nám povedať viac podrobností o sezónnosti a dopyte zákazníkov po hoteli Aminta?

Aminta je jedným z hotelov v oblasti, ktoré sú otvorené po celý rok. v skutočnosti je to letné dovolenkové stredisko. Rušná sezóna prebieha od apríla do októbra a slabá sezóna od novembra do polovice marca – s výnimkou Nového roka, vďaka úžasnej prehliadke ohňostrojov tu v Sorrente.

V dnešnej dobe väčšina našich zákazníkov prichádza z Veľkej Británie. Obsluhujeme aj množstvo Američanov a Kanaďanov.

Už mnoho rokov sa zaoberáte online marketingom svojho hotela. Môžete nám povedať viac o svojej stratégii a ako sa vyvíjala v priebehu času?

Vždy som sa veľmi zaujímal o digitálny marketing – nie je to len moja práca, ale aj hobby a vášeň. Boli sme prvým zariadením v Sorrente, ktoré spustilo svoju webovú stránku už v roku 1995, a v štandardnom vyhľadávaní sa hotelu vždy darilo. Keď sa aj ostatní začali presúvať na internet, skúšali sme rôzne veci, ako si udržať svoju konkurenčnú výhodu – ako napríklad propagáciu v rámci vyhľadávačov a cez cestovné kancelárie online.

Rýchlo sme zistili, že je dosť ťažké osloviť našich cieľových zákazníkov prostredníctvom reklám vo vyhľadávačoch. Príliš veľa konkurentov zadáva ponuky pre najobľúbenejšie kľúčové slová a je naozaj veľmi ťažké dostať sa na prvé miesto. Pri týchto termínoch sa však často na vrchole výsledkov štandardného vyhľadávania nachádza Tripadvisor. Hostia nám navyše často hovoria, že nás v skutočnosti našli práve na Tripadvisore. Preto sme rozvinuli našu stratégiu tak, aby sme sa úzko zameriavali na marketing na tomto portáli.

Môžete nám povedať viac o spôsoboch vyhľadávania vašich hostí?

Samozrejme. Dražili sme výsledky vyhľadávania ako „Hotel v Sorrente s bazénom“. V súčasnosti nám hostia hovoria, že zvyčajne vyhľadávajú najprv na vyhľadávači kľúčové slová ako „hotely v Sorrente“, ale v takom prípade dostanú príliš veľa výsledkov, ktoré sa ťažko triedia. Rýchlo nájdu Tripadvisor a použijú ho na konkrétnejší prieskum a vyhľadanie zariadenia, ktoré spĺňa ich potreby. Tripadvisor sa v skutočnosti stáva vyhľadávačom, ktorý sa používa v rámci destinácie, a ktorý hostia používajú na vyhľadanie hotelov, reštaurácií a pod.

Akú konkrétnu stratégiu používate pri spolupráci s Tripadvisorom?

Tripadvisor je v súčasnosti náš najúčinnejší marketingový nástroj. Napríklad vďaka novej funkcii Sponzorované umiestnenia sa hotel Aminta môže zobraziť nad výsledkami vyhľadávania pre Sorrento. To je pre nás naozaj dôležité. Reklama prináša návštevy priamo k nám a záujemcovia nás môžu priamo kontaktovať prostredníctvom našich prepojení v rámci služby Biznis Plus. Zistil som, že mi to šetrí náklady na provízie, pretože záujemcovia sa na nás obracajú priamo alebo prostredníctvom rezervácií na našej webovej stránke.

Čo vám prináša služba Sponzorované umiestnenia?

S týmto produktom sme veľmi spokojní. I naďalej pokračujeme v jeho testovaní. Doposiaľ sme v priebehu 40 dní zaznamenali 20 % nárast počtu priamych rezervácií. Nástroj je fantastický, naozaj ľahko sa používa a náklady sú minimálne vo vzťahu k návratnosti investície, ktorú zaznamenávame. Zdá sa, že zákazníci z tohto kanála sú tiež celkom hodnotní – rezervujú si dlhšie pobyty a nadpriemerné typy izieb.

Akú stratégiu zvolíte pri ďalšom používaní služby Sponzorované umiestnenia?

Služba Sponzorované umiestnenia ponúka tri možnosti rozpočtu. Počas rušnej sezóny – keď je naše zariadenie plné – pravdepodobne prejdeme na nižšiu úroveň rozpočtu, ale stále budeme mať aktívnu kampaň. Je dôležité si udržiavať stálu viditeľnosť pre budúce rezervácie. Zvyšok roka – najmä v januári a februári, keď si ľudia začnú robiť plány na leto – použijeme jednu z možností vyššieho rozpočtu, aby sme dostali do nášho zariadenia viac návštev.

Čo by ste povedali iným hotelierom, ktorí rozmýšľajú nad službou Sponzorované umiestnenia?

Je to určite niečo, čo by ste mali vyskúšať. Nástroj sa jednoducho používa… netreba voliť žiadne kľúčové slová alebo nastavovať ponuky. Stačí si zvoliť, koľko chcete každý deň utratiť, nastaviť ho a zabudnúť naň.

Prečítajte si viac o marketingových riešeniach Tripadvisora

Prečítajte si viac o marketingových riešeniach Tripadvisora

Naposledy aktualizované: 22. februára 2018